CMI dokončila převzetí francouzských časopisů mediální skupiny Lagardère
15. 2. 2019
Společnosti Czech Media Invest (CMI) dokončila nákup většiny titulů, které doposud vydávala ve Francii skupina Lagardère, a to včetně časopisu Elle a s ním spojených produktům, včetně francouzské webové verze tohoto časopisu, dále pak časopiseckých titulů Version Femina, Art & Décoration, Télé 7 Jours a jeho variací, France Dimanche, Ici Paris a Public.
V této souvislosti byla společnosti CMI udělena výhradní teritoriální licence pro značku Elle pokrývající Francii. Skupina Lagardère zůstává vlastníkem mezinárodní značky Elle.
Kupní cena činila 52 milionů eur. V loňském roce tato aktiva generovala výnosy 239 milionů eur, zisk před zdaněním a úroky (tzv. proforma EBIT, včetně nákladů na restrukturalizaci) činil přibližně 10 milionů eur.
V rámci dohody přejde do skupiny CMI celkem 649 zaměstnanců.
„Jde o významnou akvizici v rámci naší strategie vstupu na francouzský mediální trh, jsme vděční za příležitost převzít odpovědnost za tento skvělý mediální dům. Pevně věříme v jeho další rozvoj, zejména v digitálu. Jsme si vědomi výzev, kterým dnes čelí tradiční tištěné noviny a časopisy, a těšíme se na spolupráci se současným vedením,“ komentoval Daniel Křetínský, generální ředitel a spoluvlastník CMI.
Společnost Czech Media Invest je holdingová společnost, která se zaměřuje na akvizice a řízení mediálních aktiv v regionu střední a západní Evropy.
Prostřednictvím své dceřiné společnosti Czech News Center je předním mediálním domem v České republice. Vydává čtyři deníky, několik desítek časopisů a webových titulů. Společnost také vlastní dvě tiskárny a je lídrem v oblasti vydávání a prodeje knih a distribuce tisku v České republice. CMI je rovněž vlastníkem významných rozhlasových stanic v České republice, Polsku a v Rumunsku. Ve Francii vlastní například společensko-politický týdeník Marianne a drží podíl v holdingu Le Nouveau Monde, který je jedním z akcionářů skupiny Le Monde.